Ce inseamna sanatatea si securitatea in munca

In domeniul constructiilor, siguranta este pe primul loc. De aceea, este recomandat sa se analizeze periodic lista de dotare cu echipamente de protecție adecvate sarcinilor de munca, pe meserii / functii. Chiar dacă in cadrul companiei respective nu a avut loc nici un accident de munca în ultimi 10 ani, conducerea trebuie sa se preocupe de securitatea și siguranța în munca.

Managerii, operatorii si supervizorii proiectelor decid impreuna care sunt produsele care să le confere atât siguranța necesară, cat și confortul dorit, iar apoi decid asupra echipamentelor de protectie necesare. In unele situatii, pentru a economisi, companiile aleg sa nu le procure angajatilor imbracaminte de protectie si risca sanatatea acestora la locul de munca. Nu spunem ca sistemul SSM ar trebui sa fie complex si dificil de administrat, dar nu ar trebui sa  fie permisa o “simplificare” a normelor privind protectia în munca.

Nu de curand ne-a fost adusa la cunostinta o situatie in care unul dintre agajati a fost grav ranit datorita unei perechi de pantofi de protecție nepotriviți. Oare perechea de pantofi de protecție au fost de o calitate inferioara datorita normelor simple privind siguranta, sau poate sistemul SSM nu prevedea si acest tip de risc? Nu putem sa raspundem la aceste întrebari, dar stim ce le-ar fi putut preveni. O evaluare riguroasa a riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala.

Daca abordezi un furnizor de echipamente de protectie cu scopul echiparii angajaților conform sistemului SSM, acestia vor folosi toate parghiile pentru a  castiga contractul. Trebuie insa sa fii sigur ca ti-au recomandat echipamentul potrivit! Inainte de a lua o decizie in acest sens, este necesara o evaluare completa a echipamentului de protecție adecvat fiecarei sarcini de munca.

Din pacate, foarte multe organizații dau o valoare monetara securitatii si sanatatii in munca. Nu este un subiect confortabil, dar riscurile si accidentele de munca au fost și sunt prezente in activitatea zi cu zi a oricărei organizații, iar valoarea trebuie pusa pe sanatatea fizica si mentala a fiecarui angajat. Stim ca este o situație nefericita sa transmiți unei familii ca cineva drag a fost implicat intr-un accident de munca, cu atat mai mult cu cat accidentul se datorează unei neglijențe ce putea fi prevenita. Cu toate acestea, unii manageri sunt inclinați, poate chiar indrumati sa reduca standardele privind siguranța, mai ales atunci cand exista un istoric pozitiv.

Leave a Reply